Trött ballongmage

Senaste tiden har jag blivit tröttare igen. Jag är van att vara mycket trött, men när det blir sämre blir jag ledsen och lite orolig. Kommer jag alltid vara såhär trött, eller kommer det gå över? Att börja googla kring kronisk trötthet som min läkare skrivit i ett läkarintyg gjorde inte saken bättre....
 
Nu har jag haft nåt virus en vecka drygt, vilket gjort mig ännu tröttare. Men jag är ju också sjuk så himla ofta (förkyld) så det känns nästan som ett normaltillstånd att deala med den förlamande dimtröttheten.
 
Magen har också gjort mer ont de senaste dagarna. Varje morgon har jag vaknat med ett illamående och en krampande ballongmage. Eftersom jag är så liten annars, ser jag typ gravid ut. Ballongmagen brukar hålla i sig hela dagen då magen är i sämre skick, den smärtar mer och får lättare kramper. Eftersom minsta press mot magen såna här dagar gör den mycket sämre klär jag mig i tights,elastiska kjolar och stora tröjor om jag ska någonstans där mysbyxor inte känns lämpligt - hårda jeanslinningar är inte att tänka på (även om de sitter under magen som på mina baggyjeans) och jag är tyvärr inte så mycket klänningstjej som jag skulle önska att jag var. Det bästa vore att ha en Onepiece, men tyvärr skulle jag nog inte känna mig så bekväm med att gå utanför dörren i en sån ;)

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej,
Har du testat att skippa mjölk och gluten? När jag gjorde det försvann ballongmagen. Även matkombinationer är viktiga att komma ihåg, ät t ex inte potatis med kött för det tenderar att jäsa om du äter det på kvällen.
Lycka till!
/Tina

Svar: Hej Tina, Mjölk har jag inte ätit på 16 år och gluten har jag testat utan ett halvår snart (fast jag äter havreprodukter). Varken kött eller potatis för mig då jag äter veganskt och potatisfritt. Ser ännu inget samband med ballongmagen och mat (förutom bönor eller linser ibland) men den blir värre/större när jag har dåliga magdagar överlag. Mitt detektivarbete kring kosten fortsätter sakta framåt, jag hoppas hitta det som passar mig bäst :)
magdjuret.blogg.se

2013-05-30 @ 22:01:20
URL: http://tinasmagmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0