Nyår!

 Ikväll ska jag va med och fira persiskt nyår. Det är första gången så det blir spännande :) Det kommer att bjudas på mat som jag inte förväntar mig att kunna äta, så ska börja laga egen nyårsmat nu. Lite trist att jag antingen måste ta med eget då det vankas bjudning eller kalas, alternativt vara på plats och laga det själv. I tisdags ordnade jag till exempel med pannkakstårta av rismjöl och havremjöl till min väns kalas.
 
Det gäller att förstå tjusningen i matlagande om en ska ha en så känslig mage som mig. Jag gillar att experimentera i köket, men ibland önskar jag att jag bara kunde äta det som bjuds på utan att få sota för det senare.... Fast tänk så mycket jag kan äta nu ändå, om jag jämför med för ett år sen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0