För ivrig?

Första dagen på jobbet efter influensan avklarad. På eftermiddagen började jag få ont i halsen och bröstet igen, plus trötthet. Jag tyckte att jag kände mig bättre i helgen och tog humira på söndagen eftersom magen knorrade efter torsdagens uteblivna dos. Nu hoppas jag att jag inte får sota för detta, att jag kanske tog sprutan för tidigt... Jag är så rädd att det ska bli som när jag tog remicade och fick en hosta som tog andan ur mig helt, åkte efter ett par veckor in akut och fick astmamedicin, kortison och uppmaningar om att sluta med remicade... 
 
Detta var anledningen till att läkarna drog sig så för att ge mig humira förra året, eftersom humira trots allt är släkt med remicade. Humira har gått bra hitills och varit räddningen för min mage, även om den också sänker mitt immunförsvar. Hoppas verkligen att detta bara är nån envis efterdyning av influensan som hänger sig kvar. Jag har ju hört om många som har dragits med symptom jättelänge efter influensan, men visst blir jag lite orolig...Kanske skulle jag ha väntat några dagar till med humira? 
 
Ja,ja. Gjort är gjort. Jag längtar bort från dessa månader då jag knappt kan gå utanför dörren utan att möta nån med nån smitta som min kropp glatt suger åt sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0