Aldrig feber

Jag har aldrig feber. Istället får jag såna här långdragna virusinfektioner som vägrar släppa. Senaste gången jag hade över 37,5 var nog 10 år sen nu, och jag minns att det var lite skönt att bara kunna sova och svettas bort all skit i kroppen. När en har crohns är det vanligt med feber vid skov, men inte för mig. Det hade varit lite enklare då, att förstå att nåt var fel, både för mig själv och vården.
 
Idag sov jag en stund mitt på dan. Bra för att vara mig, jag vilar varje dag men har svårt att sova middag även då jag är sjuk. Kände mig piggare efteråt och skrev en text jag dragit på eftersom mitt huvud varit för segt de senaste dagarna. Skönt att få nåt gjort, känna att kroppen är på väg åt rätt håll :)

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Jag har heller aldrig feber! Eller det är drygt fyra år sen senast. Då hade jag 38-39 graders feber och både halsfluss och öroninflammation. Lustigt det där hur olika sjukdomar slår. Men min Crohns visar ju sig inte på proverna precis som din också. Det blir ju en press då. Att man måste känna efter själv. Hade varit så mycket lättare om man fick feber och annorlunda provsvar så man slapp fundera.

Svar: Eller hur att det vore lite skönt! Ja våra symptom verkar likna varandra en hel del. Skönt att känna att man inte är ensam i världen om fantastiska provsvar och ingen feber även när en mår som sämst. Jag trodde på allvar i början att jag "hittade på" och åmade mig när allt egentligen var bra. Nu har jag lärt mig att ta mina symptom på allvar - även om de inte "märks" så tydligt utåt!
magdjuret.blogg.se

2013-03-07 @ 15:04:43
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0