Magnesiumbrist?

På sista tiden har jag fått starka crawings efter riktigt mörk choklad och jordnötssmör (efter andra nötter också, men tål inte det i samma omfattning). Eftersom jag tidigare hatat mörk choklad och spottat ut det så fort jag fått det i munnen är detta lite konstigt. Först trodde jag att mina smaklökar höll på att växa till sig och uppskatta vuxensmaker som mörk choklad men sen läste jag att ett starkt sug efter mörk choklad kan tyda på magnesiumbrist eftersom mörk choklad kryllar av magnesium. Även nötter och frön är rika på magnesium, så det passar ju in på mitt jordnötssmörbegär också.
 
Jag köpte en flaska magnesium från Salus och testade, men efter att ha tagit det mådde jag så illa och hade kramper hela natten. Min mage är allmänt ostabil just nu utan humira och jag mår lite illa hela tiden, men vill inte riskera att det ska förvärras av detta magnesium. Har även köpt en burk Cal/Mag från Holistic, men vågar inte riktigt testa än....
 
Nu väntar jag på lungröntgen för att kolla upp min konstiga bröstirritation. Om det ser bra ut tänker jag höra om jag kan få testa nån slags kortisoninhalator eller nåt för att se om det kan ha att göra med nån slags astma/allergi... Hoppas dock det släpper av sig själv mest av allt, så att jag kan ta humira igen. För just nu känns det som att magen behöver det även denna sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0