Drömmar

Jag tog mitt humira, magen stabiliserade till sig (men skriker nu 1,5 vecka senare efter mer!) och fick snart symptom från bröstet. Lungröntgen ser bra ut,nu vill de kanske göra en skiktröntgen av lungorna. Jag hoppas att jag får den tiden snart i så fall, för jag tänker inte sitta häruppe och vänta på en röntgentid när jag ska ner till familjen. Jag önskar bara att få må bra under semestern hos familjen. Ingen mage som tjorvar, inga lungor som får biverkningar - inga biverkningar överhuvudtaget.
 
Jag har så mycket planer och pepp för sånt jag vill göra, i sommar - i höst - i livet. Jag vill leka med syskonbarnen, gå till min mamma genom skogen och köra bil. Jag vill umgås med min bror, skratta med min syster och bada i pool, sjö och hav. Jag vill ha romantik och orka dansa på pride. Jag vill träffa de finaste vännerna och försvinna in i fängslande böcker bakom mörka solglasögon. Jag vill komma hem igen och ha ork för arbetsträning som leder till nån slags anställning. Jag vill kunna få många drömmar uppfyllda i mitt liv, och det tror jag också att jag kommer få, även om vägen också kommer att kantas av många besvikelser. En kan drömma om precis vad en vill, men ibland kan det vara skönt att anpassa drömmarna lite till verkligheten, så att fallet inte blir så hårt.
 
Kära Humira - du är väl med mig och inte mot mig i detta, du kommer väl att hjälpa mig att förverkliga mina planer och drömmar???!!
 
Den största drömmen har jag inte skrivit än, men jag tror att ni vet vad det är. Jag drömmer om att få vara frisk. Det är väl alla sjukas högsta dröm. Att få vara frisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0