Upptrappning, handikappersättning och taktil

I veckan ska jag öka på min arbetsträning och försöka vara där lite efter lunch också :) Känns spännande! Vila behöver jag ändå under dagen, en hoppas jag ska kunna göra det på arbetsplatsen så at jag orkar lite till sen! Var på möte med FK och AF idag, de tycker att det är bra att jag känner av min kropp så väl, vad jag behöver för att må så bra som möjligt och för att det ska funka i längden. Samtidigt som de peppar mig att utöka tiden bromsar de in mig lite så att det inte går för snabbt. 
 
Vi pratade också lite om handikappersättning. Någon av er därute som har det? Jag ansökte om det innan men fick avslag då jag inte kunde komma upp i minimisumman 12500 kr/år. Eller, det skulle jag kanske om jag fick räkna in alla merkostnader det innebär för att vara sjuk, men allt är inte "giltigt" att räkna in. 
 
Innan mötet var jag på taktil behandling. Hur skulle jag överhuvudtaget klarat mig utan den kvinnan? Hon är helt fantastiskt, och är ett sånt enormt stöd när jag behöver prata - samtidigt som taktilen hjälper mig att må bättre både fysiskt och psykiskt. Varje gång jag är där tänker jag vilken förlust vårdapparaten gör som inte tar in mer av helhetstänket. I längden tror jag faktiskt att de går med förlust även ekonomiskt när de inte erbjuder behandling och vård för hela människan istället för bara till en del av henne. 

Kommentarer
Postat av: maria

Hej! Fick också avslag på min handikappersättnings-ansökan av samma anledning...Funderar också på att söka igen för att jag tycker verkligen att ett bidrag vore relevant med tanke på alla de merkostnader sjukdomen och handikappet orsakar. Åh, taktilmassage skulle jag verkligen också vilja prova! Kram

Svar: Ja jag tycker verkligen vi borde få bidrag för alla merkostnader! Funderar också på att söka igen, senare. Tänk om jag hade kunnat räkna in mina taktila behandlingar, då hade jag lätt kunnat komma upp i beloppet! Tycker absolut att du ska prova taktil - det är fantastiskt välgörande! Sök efter "beröringspedagoger" eller hör efter med "skola för beröring" om de vet om nån bra beröringspedagog nära dig :)
magdjuret.blogg.se

2013-01-14 @ 18:44:21
URL: http://sparklinghorses.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0