Tryptizoltorka

Under julen tog mitt tryptizol slut. Det är en tablett jag tar några timmar innan sovdags för att jag ska kunna sova trots ont i magen, som att den lugnar ner smärtan. Folk med IBS brukar kunna känna sig hjälpta av denna och så även jag. Nu finns inte tryptizol på apoteket längre, så jag be att få en ersättning för den utskriven - vilket jag mitt i all hets inte gjort än. Trodde att jag skulle klara mig utan denna medicin nu, men faktum är att jag fått svårare att somna och känner av magen mer på kvällen. Det har troligtvis också att göra med det som hänt och fortfarande bearbetas - men sömnen har i alla fall blivit lidande. Idag ska jag ringa och få den liknande medicinen utskriven, så att jag får sova bättre. Just nu är inte en så bra period att sluta med denna medicin, får bli ett senare projekt!

Kommentarer
Postat av: Emmasmage

Jag går också på tryptisol. Men precis som du när jag va på Apoteket sa de till mig att denna skulle utgå så jag ringde och fick recept på samma innehåll bara att den heter Saroten. Har också IBS och crohns och den hjälper mig väldigt bra för magont. :)

Svar: Ja, jag har också fått saroten utskrivet nu. Hoppas den hjälper lika bra som tryptizolen :)
magdjuret.blogg.se

2013-01-03 @ 10:48:21
URL: http://Http://emmasmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0