Illamående och Moxxor

Igår frågade min taktilteapeut om illamåendestatusen. Jag svarade glatt att det var så gott som borta. Man ska inte ropa hej....för nu på natten intog det min kropp med full kraft igen. Tror att det kan ha att göra med att jag gjorde en restart på Moxxor musselolja igår kväll. Kanske i kombination med wasabistark sushi igår. Jag verkar inte tåla Moxxor så bra, slutade med den innan jul då jag upplevde att magen blev sämre och inte bättre av den. Nu ska jag ta en rejäl paus innan jag testar igen, har ju som ändå burken kvar och vill veta säkert att det är det jag reagerar på.
 
Det kan vara att omega 3:n i Moxxor helt enkelt är för stark för min mage, har hört att många koncentrerade Omega 3 preparat kan vara för starka för crohnsmagar. Jag har tidigare tagit ett vegetabiliskt algpreparat med omega 3 men det är nog inte lika starkt, och det funkar.
 
Eller så är jag överkänslig mot oljan för att den är animalisk, mina försök med ägg och quornprodukter har ju gått sådär - verkar reagera kraftigt på ägg. Min mage har ju inte fått i sig fiskolja på nästan 20 år så den är ju minst sagt ovan. Moxxor är som jag skrivit tidigare snordyrt, så det känns ju bättre på det sättet att just den inte funkar på min mage - även om det såklart hade vait helt fantastiskt om den hade kunnat hjälpa magen att må bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0