Besviken

Jag blir ledsen och besviken när magen hindrar mig från att arbetsträna. Förhoppningsvis är det magsjukevirus som sitter kvar och påverkar den, i så fall borde det släppa snart. Illamående och diareér hela natten, magsjuka eller crohns? Svårt att skilja åt många gånger, men jag hoppas som sagt på magsjukan.
 
Jag arbetstränar i nuläget drygt 12 timmar/vecka utfördelat på 3 förmiddagar. Tanken är nu att jag ska försöka stanna över lunchen och göra dagen lite längre, men oftast har magen och kroppen sagt ifrån och jag har fått ge mig vid lunch. Jag är glad över att jag lärt mig känna igen signaler från kroppen och ta dem på allvar - men jag vill så mycket mer! Målet är att komma upp till halvtid åtminstone. Om inte det går att förlänga dagarna får jag försöka utöka antalet förmiddagar istället. Problemet är att jag i regel blir så himla slut efter en arbetsdag, och att jag behöver vilodagar emellan för att ta igen mig och orka med vardagliga hemmasysslor som tvätt, städ, handling, matlagning....och det sociala livet, som också är viktigt.
 
Det är bara att försöka att inte stressa och bli för besviken över de dagarna det inte går. Det finns ju faktiskt en anledning till att jag arbetstränar och inte jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0