10 år

I år är det tio år sedan min mage började krångla med crohns. Diagnosen fick jag först efter nästan två års krånglande, då jag opererades för förträngningar i tunntarmen. Sen tio år tillbaka har min mage så gott som aldrig varit symptomfri. Visst har jag haft skov och sämre/bättre perioder - men den har aldrig varit helt bra, trots stark medicinering. Jag kommer knappt ihåg hur det var att ha en "normal" bekymmersfri mage. Jag får bara hoppas på att de kommande tio åren kommer vara snällare mot min mage, och att det är som min läkare säger - att med åldern blir ofta crohns bättre hos många. Detta gör i alla fall att jag ser fram emot att bli äldre ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0