Rutiner

Magen min älskar rutiner. Lite för mycket. Om jag så försöker rucka på sängåendet ett par timmar så tjuter den ifrån nästa dag och undrar vad fan jag håller på med. Igår försökte jag göra kvällen med vännerna kort och skonsam för magdjuret, och jag är således inte helt däckad idag. Men magen svider och jämrar sig mer än normalt och påminner mig om att jag måste väga allt på en liten guldvåg. För eller emot, och konsekvenserna det leder till. Matrutin. Sovrutin. Toalettrutin. Jag börjar få koll på vad magen vill, men ibland vill resten av mig annorlunda och då kan det bli konsekvenser.
 
Ibland känns det som att jag rutar in hela mitt liv efter min kassa mage för att få det att funka, och det kan kännas trist många gånger. Men samtidigt skulle jag orka göra så mycket mindre om jag inte gjorde det, så jag försöker helt enkelt att lära mig älska rutiner lika mycket som min mage <3

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Känner verkligen igen mig. Ruckar man på rutinerna straffar det sig och allt man vill göra måste vägas noggrant. Men det är ju värt det eftersom man mår bättre :-)

2013-02-17 @ 14:08:05
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0