Magens NONO!!!

Det finns några saker i ätväg som min mage reagerar direkt och mycket starkt på. Dessa sakerna är: jästextrakt och jäst, för mycket fett, socker och sojaprodukter - särskilt då sojafärs och liknande (sojasås går dock), stark mat (peppar går helt bort), apelsin (särskilt jos), för mycket tomat, råkost, kaffe, kål samt potatis. Äggula verkar också höra till dessa fetbortsaker.
 
I helgen blev jag bjuden på en olivröra som jag glömde kolla innehållsförteckningen på. Gjorde det i efterhand, då magen protesterat REJÄLT. Jaha JÄSTEXTRAKT! Då förstår jag.... Kvällen efter gjorde jag en fetsmarrig sås av massa tahini, ketchup och havregrädde. Lite för fet och smarrig visade det sig, då kramperna kom som på beställning.
 
Jag lär mig nåt nytt var dag, även om lärdomarna inte alltid är så angenäma :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0