Krasch och nedteckningar från förr

Magen kraschade igen. Illamåendet kom tillbaka, värken i kroppen så intensiv att jag knappt tog mig upp ur sängen igår. Idag, lite bättre - på rätt väg. Kanske har jag fått en släng av influensan ändå (trots vaccinering?), eller en elak förkylning som sätter sig på magen. Solen skiner ute, och jag vill bara ut - men samtidigt vet jag att jag behöver den här vilan för att bli frisk. Antagligen var det därför jag var helt däckad igår - eftersom jag gick över gränsen i fredags med teaterbesök, cykling och barnhäng. 
 
I mars ska jag vara med på en dagboksljudinstallation. Jag läste en del gamla och nyare dagböcker igår. Ibland blir jag helt ställd och förskräckt. Mådde jag verkligen så dåligt i tonåren? Det känns så främmande och långt borta, samtidigt som jag vet att det var jag. Jag har skrivit en del om magproblemen också, när de dök upp i vuxen ålder. Kanske delar jag med mig av det här sen, det är ganska hemska historier många gånger...Som hur jag kräkts upp precis allt i tarmarna pga smärtor och illamående 3 gånger under en vecka - far in på akuten tredje gången det sker och får till svar av irriterade och noncholanta läkare att jag behöver äta mer fibrer för att få fart på magen....Detta var innan de sett att kräkattackerna berodde på mina förträngningar i tunntarmen....

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Man kan ju få en snällare variant av influensan om man vaccinerat sig. Hoppas du mår bättre idag!

Helt sjukt att det behövde gå så långt innan du fick din diagnos. Kramar! <3

Svar: Oki, då är det säkert det! Skönt att jag vaccinerade mig iaf så att jag inte fick elakingen!! Kram
magdjuret.blogg.se

2013-02-24 @ 15:45:23
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0