Hemma

Påsken var fin. Magen blir alltid lite missnöjd över att resa och byta miljö så den har varit känsligare än vanligt. Tror också att vattnet där min familj bor är mycket hårdare och järnrikare än det jag är van vid, vilket min mage reagerar på. Sen är det ju lite svårt att hålla sig borta från alla godsaker då det är påsk, men efter att ha blivit dålig av för fet mat en kväll och socker den andra försökte jag hålla mig till det jag vet magen tycker om. Jag vill ju få ut så mycket som möjligt tiden då jag är där :)
 
Min lillebror klagade på sin mage som alltid gör ont. Han har dessutom rasat i vikt, och jag som orolig storasyster försökte få honom att inse att han borde gå till en läkare. Han vägrar dock, har redan ställt en IBS diagnos på sig själv och tycker att läkarbesök är onödigt och dyrt. Envishet är visst ett släktdrag... Jag hoppas han söker vård om det inte blir bättre, IBD kan ju som bekant också sitta i generna...
 
Nu är jag hemma igen. Skönt. Känns som att jag kan slappna av på ett annat sätt och göra som jag är van vid, vilket magen också uppskattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0