Så starka!

Är rätt så mör idag, men väl värt :) Ska bara ta det lugnt och vila tills ikväll då det är teatergrupp.
 
Jag piffade till mig ordentligt igår kväll, målade på ett färgglatt ansikte och övertalade min kropp om att orka. Och det gjode den!! Så länge jag inte tar paus, för då får kroppen tid att känna efter. Dansade alltså i ett från halv elva till två. På vägen hem var jag så trött att jag inte kunde tänka eller prata, knappt gå :)
 
Jag är så glad över att jag hade orken och kraften igår! Och att jag slutat jämföra min ork så mycket med andras. Det är liksom inte värt, särskilt som många runt mig verkar ha superkrafter eller nåt - de partar loss på dansgolv och fester två sena nätter i rad samtidigt som de har småbarn som väcker dem tidigt, krävande heltidsstudier, och på det gård och djur som ska skötas. Och just det, de är också helt friska. Jag har mina egna superkrafter så jag fokuserar på dom istället! Det är ju ofta så, att vi som fått kämpa sig genom många motgångar som till exempel en kronisk sjukdom kan ge, också erövrar en styrka och kraft som är ovärderlig och omätbar - och som gör att vi orkar kämpa vidare. Vi är så jävla starka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0