Känner mig duktig...

..som stannar hemma och tar det lugnt ikväll istället för att gå på bio. Är verkligen jättetrött efter en lång dag, men var nära på att fara iväg ändå. Så lyssnade jag på vad magen hade att säga om saken, tog av mig mössan och skorna och la mig i soffa istället. Bra där :) Har två sena kvällar bakom mig med teatertema. Ikväll blir det till att gå och sussa tidigt!
 
Har köpt på mig mer aloe vera idag. Tänker att det hjälper en del iaf och vågar alltså inte sluta. Men det är inte billigt att vara sjuk ska gudarna veta!
 
Jag har anmält mig till en tyst retreat över ett veckoslut. Med meditation och stillhet, för att varva ner sinnet. Blir spännande! Skickade med en matlista till dom som ordnar det hela, och insåg glatt hur många saker jag kan äta nu mot för ett halvår sedan :) Samtidigt insåg jag också att de antagligen skulle bli chockade över hur lite jag kunde äta... Bifogar min matlista som jag skickade för er som är intresserade :p
 

"Till lunch och middag äter jag främst mixade soppor av välkokta (mjuka) grönsaker. Dessa grönsaker och baljväxter kan jag äta i soppan: Sötpotatis, morot, palsternacka, lite purjolök. Lite röda linser om de är väl sköljda och kokade funkar också, liksom quinoa. Kokosmjölk och havregrädde går bra, samt buljong utan jästextrakt i. Jag tål inte starkt kryddad mat, använder mest örtkryddor, salt samt citron/lime. Alla pepparsorter är jag överkänslig mot.

Jag har också börjat kunna äta välkokta risnudlar eller pasta och couscous om det är i små mängder. Till detta kan jag äta grytor med samma ingredienser som ovan, om de är välkokta. Jag har även testat lite quornprodukter, och mindre mängder av dessa funkar oftast bra.

Till mellanmål och frukost kan jag äta välkokt risgrynsgröt eller mannagrynsgröt kokt på havremjölk (tål inte soja och komjölk), välkokt havregrynsgröt kan också funka. Smörgåsrån eller riskakor, mjölkfritt margarin och avocado äter jag. I frukt&bärväg äter jag banan, kiwi, mango, blåbär och jordgubbar. Jag dricker te och havremjölk.

Jag är inte extremt allergisk mot något, det enda som händer är att jag får mer ont i magen om jag äter något jag inte tål så bra. Jag äter veganskt, förutom quorn som jag lagt till i kosten för att få i mig mer lättsmält protein. Jag kommer också ha eget proteinpulver samt näringsdrycker med mig under helgen!"

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad bra att du lyssnar på kroppen och stannar hemma:-) det är inte alltid lätt! Men när man väl tagit beslutet brukar det kännas skönt. :)

Svar: kändes verkligen som rätt beslut! nu har jag sovit gott, är piggare - och ser fram mot bio på torsdag istället :)
magdjuret.blogg.se

2012-09-24 @ 21:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0