FK alltså...

Elcykel alltså. Den bästa prylen som hänt mig, i allfall på mycket mycket länge :) Jag svischar nu både upp och nedför backarna oavsett magläge. Oki, när det är väldigt illa tar jag mig inte ens ut - men ni fattar.
 
Igår var jag och fick en ayur-veda behandling. Hette den marmabehandling tro? Fick lukta på en massa oljor, välja den bästa och blev sen masserad på vissapunkter över hela kroppen med oljan. Efteråt var jag helt slut, terapeuten sa att det ofta blev så, att jag skulle vila resten av dagen. Idag är jag piggare, men magdjuret krånglar en del. Vet inte om det är en reaktion av kroppen efter behandlingen, eller för att jag behöver humirapåfyllning. Ska försöka att analysera och tänka mindre och bara låta det vara som det är just nu - men det är inte helt lätt :)
 
Igår ringde FK och berättade att de avslått min ansökan om sjukersättning. Sjukersättning är sånt en söker om en inte jobbat så mycket att en kan få från FK. Inte så förvånad. Min arbetsförmåga behöver utvärderas mer först. Sen berättade hon också att man idag inte kan söka sjukersättning för en viss period utan att det bara går att söka för resten av arbetslivet. HALLÅ!??? Det är ju helt sjukt!!! Det måste ju finnas alternativ för oss som är sjuka i skov! Jag vet ju att de på FK inte kan göra så mkt åt reglerna, och hon jag pratade med igår höll fullständigt med mig : Reglerna är helt SJUKA! Kommer alltså knata vidare på soc ett tag till...
 
 

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Försäkringskassan regler är ju sjuka! Som när man pluggar, då är det också helt bananas. Är du sjukskriven på heltid får du fullt CSN, är du helt friskt får du fullt CSN. Är du sjukskriven på halvtid får du bara halvt CSN... Hmmm.. Det går alltså inte att vara sjukskriven på deltid om man pluggar..

Svar: Nej det är så himla himla galet. Jag ska börja arbetsträna i höst,då ska min arbetsförmåga utvärderas. Hon från FK sa att jag efter det kunde få deltid från dom. Men ändå: jag hade alltså inte tänkt vara sjuk tills jag är 65. Inte ens på deltid!
magdjuret.blogg.se

2012-09-04 @ 20:35:08
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0