Vad som helst

Tidigare i veckan ringde jag till mina sköterskor på gastro och meddelade att jag behövde förnyade recept på en del mediciner. Jag meddelade också - lite i förbifarten och ganska mycket i efterhand (eftersom jag ville få njuta lite av förbättringen) att jag gått upp med entocorttabletterna sen någon månad tillbaka eftersom jag blev sämre så fort jag började minska. Nu vill de att jag ska ta nya prover.
 
Jag förstår att det inte är ultimat att äta högsta dosen av entocort som ju är en sorts kortison, men jag orkar inte få fler bakslag nu och jag vet att de vill att jag ska minska dosen....och sist gick det ju som sagt inte så bra. Bättre lycka denna gång, förhoppningsvis.
 
Ibland känns det som att jag skulle kunna göra VAD SOM HELST för att få en bra mage. Men det skulle jag ju inte, inte vad som helst. Och hur som funkar det ju inte så.

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Ibland önskar man att man bara kunde trolla bort sin Crohn. I så fall skulle jag trolla bort både min och din sjukdom. Poff. Vad lätt det skulle vara då.

Svar: Ja, vi kanske skulle skicka ansökningar till Hogwarts på en gång. Och trolla bort alla sjukdomar och krig och allt annat dåligt i hela världen. Det vore nåt :)
magdjuret.blogg.se

2012-10-24 @ 20:33:41
URL: http://jagochminmage.wordpress.com
Postat av: maria

Känner igen den där känslan av att kunna göra vad som helst för att bli bättre. Och maktlösheten när det inte blir bättre trots att man gör 'vad som helst'. Kram och krya på dig.

Svar: Tack! Så fint att få respons från andra som känner igen sig i situationen och känslan. Kram
magdjuret.blogg.se

2012-10-24 @ 21:10:40
URL: http://sparklinghorses.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0