Shirodara och nedvarvning

Idag var jag på en ayurvedabehandling - Shirodhara. Först smörjs hela kroppen in med varm olja, för min del sesamolja med lite eterisk oljablandning i. Sen får en ligga och få olja rinnande i pannan rätt länge. Efteråt fick jag ligga i ett "ångtält" med hela kroppen utom huvudet. Lovely! Jag kände mig helt lugn och degig efteråt, det lugnade verkligen ner sinnet och var avslappnande för hela kroppen. Jag har annars varit rätt uppe i varv i sinnet och haft svårt att sova. Tänkt för mycket, och hållt på med kreativa saker för sent på kvällarna vilket lätt gör mig uppe i varv. Nu ska jag snart stänga av datorn så att jag får varva ner innan sömnen. För om sömnen inte är bra kraschar magen - det gäller att planera som en skröplig gammal tant om kroppen ska hålla ;P

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Det låter härligt:-) jag hade också velat testa någon avslappnande behandling. Har länge tänkt att jag ska gå och få massage för mina ömmande axlar och spänningshuvudvärk. Får kanske börja med det:p
Kram!

Svar: Det tycker jag verkligen :) Det bästa tycker jag är taktil massage som är väldigt mjuk men det är ju olika vad man föredrar!
magdjuret.blogg.se

2012-10-15 @ 21:38:12
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0