Kristallmagen

For ändå iväg en stund igår, på min väns inflyttningsfest. Där blev jag bjuden på alkoholfri bål som hon hade gjort nästan enkom för mig. Hade som inte hjärta att tacka nej, även om jag vet att kolsyra och socker är sånt som magen inte gillar. For hem tidigt för att sova, jag skulleju ta det lugnt med förkylningen. På natten börjar istället magen krisa, illamående, smärta, gaser... Min första tanke var: magsjuka!!!!! Men sen kom jag att tänka på bålen....det kan nog vara den som gjort magdjuret upprörd. Vore ju skönt på ett sätt, mycket bättre än magsjuka! MEN SÅ JÄVLA IRRITERANDE!!! Känns som att magen är skörare än det tunnaste sköraste kristallglas, och jag är less på att behöva sopa upp skärvorna...
 
Idag blir det alltså hemmadag istället för ettårskalas. Magen protesterar i nuläget mot allt jag försökerlocka i den,men hoppas på att det ger sig så att jag åtminstone får i mig ett par näringsdrycker senare. Aldrig mer något artigt intagande av frestelser som kan ställa magen på ända intalar jag mig själv såhär i efterhand. Men jag vet ju att det inte är så lätt. Jag kan inte annat än att försöka göra mitt bästa, och ändå kommer det gå snett, ibland. Kan önska att jag hade en mage av stenhård oglamorös betong istället för tunn kristall, men nu är det som det är och jag lär mig hela tiden något nytt om mitt sköra magdjur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0