Illamående

Jag började må lite illa efter lunch, och inser då hur förskonad jag varit den senaste tiden från illamående. Annars har det varit mitt absolut största problem, och det som påverkat mitt liv mest. Jag fattar inte hur jag klarade av att plugga med mitt ständiga illamående som jag hade då! men så ansträngde jag mig ju också minimalt, och lärde mig att fuskläsa texter. Jag har bondat mycket med gravida som är illamående genom åren. Mitt illamående påminner starkt om deras, förutom att jag inte kräks. Och att mitt inte gått över efter ett par månader.....
 
Jag hoppas att dagens illamående ger sig snabbt. Det kom först efter lunch, så om jag vilar och tar hand om mig nu så kanske det mynnar ut. Ingefära ska vara bra mot illamående. Får bli ingefärste med citron nu i eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Jag förstår din oro. Min period innan min operation med kontant illamående var verkligen skitjobbig. Nu har jag också mått illa dom senaste dagarna och blir genast orolig att det ska komma tillbaka. Är det på grund av förträngningar du får ditt illamående? Det var ju därför jag mådde illa innan operationen. Varför jag mår illa nu vet jag inte. Jag hoppas det illamående försvinner fort i alla fall! :-)

Svar: Jag har mått illa både av förträngningar och utan, har överlag väldigt lätt till illamående.... När magen är i olag, när jag har skov, när jag överansträngt mig, när jag är trött, när jag har förträngningar. Har varit sämre i magen de senaste dagarna, plus en förkylning som int släpper så min teori är att det har att göra med detta. Idag mår jag inte så illa, bara öm i magen. Kram!
magdjuret.blogg.se

2012-11-19 @ 14:54:07
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0