Drömmar

Ibland kan jag undra hur livet skulle ha varit om jag inte fått crohns, vilka förändringar och omprioriteringar jag fått göra på grund av min sjukdom. Jag hade säkeligen rest mycket mer om magen varit snäll mot mig. Kanske hade jag blivit en sån där orolig själ som inte kunde stanna på samma ställe utan alltid måste vidare. Kanske hade jag skaffat barn. Kanske bränt ut mig genom att jobba i olika konstnärliga projekt dygnet runt. Kanske, kanske. Men jag sörjer faktiskt inte så mycket över drömmarna som inte blev längre. Drömmarna har förändrats längs vägen, och jag med dom. Självklart önskar jag att jag aldrig fått crohns, men jag vet faktiskt inte om mitt liv skulle varit bättre om mina gamla drömmar slagit in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0