Näring & energi, komsi komsi

Hemma, lite påfylld med näringsdropp och med någon underlig rastlöshet/oro? i kroppen som jag inte vet var den kommer ifrån. Hade gått ner så mycket i vikt när jag kom till sjukhuset att jag blev helt rädd, som att jag inte förstod hur det hade gått till, även om jag sett att jag tappat en del. Men med min senaste diet är det kanske inte så konstigt, även om jag försöker intala mig att jag har några särskilda superkrafter som alltid ska hålla min kropp i ett ok skick oavsett hur dåligt jag mår. Fått hem nya näringsdrycker från dietisten, "SHS elemantal 028" med apelsinsmak. Enligt henne ska en kunna klara sig enbart på dessa om en får i sig 7-8 st/dag - de ska tillgodose allt vad en behöver. De är lättare att dricka än de jag tidigare haft, provide x-tra - och de är liksom dessa helt fria från mjölk. De jag fick hem är apelsin/ananassmak, men jag har nu beställt i smaken "sommarbär" (det är ju ändå sommar snart...). Det fanns också i grapefruktsmak.

Förutom att dricka näringsdrycker fick jag lova att testa mer soppor trots att det gör ont. Dagens soppa är potatis/morot/dill och trots att jag åt lite känner magen av det nu ett par h senare. Men den kanske vänjer sig om jag är envis?

På sjukhuset fick jag min första dos av humira. Två dagar senare hade jag frossa, sjukt ont och mådde så illa så att jag kräktes upp allt jag hade i mig. Vet inte om det har något samband, hoppas inte det. Det gick över tills nästa dag och sen dess har jag läget varit under kontroll. Dock hade jag dåliga blodvärden och dåligt med vita blodkroppar när jag for hem igår så de var tveksamma till om de ville släppa mig. De två senaste nätterna på sjukhuset sov jag dock väldigt dåligt (nålen i armvecket gjorde det svårt att slappna av och ligga som jag ville) så jag ville gärna fara hem ändå, och ska istället ta nya prover i morgon för att se om det blivit bättre. Hoppas hoppas, annars kanske jag måste sluta med humira. Vore typiskt min kropp att få någon konstig biverkning!

Skönt att vara hemma ändå där jag kan slappna av bättre än på sjukhuset och gå och ta det jag vill och behöver från köket när jag vill istället för att behöva ringa efter någon att hämta det åt mig hela tiden! Här har jag också världens gos Missan att värma själ, hjäta och mage med <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0