Here I come Coloscopi & Operation!

På fredag är det coloskopi samt operation av fistel för mig! Tyvärr krockade den med födelsedagspresenten till min kära vän - cirkus cirkör - men vi får ragga nån annan som får hålla henne sällskap den kvällen nu.

Ser både fram emot och är nervös inför operationen/undersökningen. Att dricka phospheral innan känns inte som någon höjdare,särskilt med mitt illamående - men jag är glad att jag lyckades byta bort laxabonet.. Hoppas det inte kommer göra alltför ont efteråt och att nedsövningen går bra...

Just nu njuter jag av citodonets verkningar, men just att jag behöver detför att må någorlunda och kunna äta känns mindre hållbart. Hoppas de kan se mer hur inflammationen ser ut under undersökningen, så att jag kanske kan få pröva nån effektivare medicin.

Igår var det 1:a maj och jag paraderade stolt genom stadens gator i rött och svart. Nöjd över att jag tog mig dit (fick privatchaufför som sig bör till demonstrationer...) och över att solen sken på oss. Blev för varmt med vinterjackan - yay!!!

Jag fick tillfälle att väga mig på en väns våg i helgen (nej, jag vill inte ha någon själv). Ingen rolig syn då vågen stannade på 45,7 kg. Så lte har jag inte vägt sen ätstörningstiden i tonåren så jag blev faktiskt lite orolig, särskilt som jag har haft extra svårt att äta senaste tiden. Jag har lite olika storlekar på byxor då min vikt pendlar beroende på mående, det är inte kul då de minsta paret också börjar kännas för stora.

Ska tvinga i mig en näringsdryck nu. Och hoppas att den här undersökningen och operationen leder till att jag SNABBT blir bättre och kan börja äta mer igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0