Cirkus cirkör och "self healing crohns"

Jag gör som vanligt de mest absurda kombinationerna i rubriken... Jag börjar med gårdagens stora upplevelse och energikick: Cirkus cirkörs föreställning "Wear it like a crown". Nycirkus när den är som bäst, med känsla, dans, uttryck och helt fantastiska konster. Samt musik av Rebekka Karijord som får en att helt dras in i föreställningen om hjärnans magi. länkar till hennes wear it like a crown här:http://www.youtube.com/watch?v=XuBJ0QQ4dak ljuvligt och känslosamt! Jag vill bara dansa och klättra upp i taket samt göra snygga volter och snurrar (inget av detta kan jag såklart..) när jag hör den :)

Så till "Self healing colitis & crohns", en bok av David Klein, som säger sig ha blivit frisk och fått andra att bli friska genom en diet baserad på frukt&grönsaksjuicer samt vissa grönsaker. Helt vegansk diet, vilket passar mig bra. Har haft boken i min ägo i flera år men inte testat det fullt ut än... Nu börjar jag fundera på det, kanske i sakta mak med att införa mer av de frukt & grönsaksjuicer han rekommenderar. Jag behöver ju inte gå in helt hardcore direkt... hmmm...kom på att jag ju sagt att jag skulle testa ayur-veda först...mycket tankar och lite handling kan en sammanfatta dethela. Efter att ha kollat i Kleins bok gjorde jag mig en banansmoothie bestående av vatten och banan som jag snart mådde illa av. Då kändes det redan kört så jag fyllde på med några chipssmulor (alltså väldigt få) som förstärkte känslan av illamående. *Suprise*!!! Nåja. Behöver nog vila upp mig efter de senaste dagarnas hell innan jag börjar experimentera med nån ny diet. Får försöka få i mig av det jag kan få i mig till att börja med, så att kroppen tar igen sig lite och får i sig nån energi alls.

Å vad jag svamlar. Nu vila. Sen till dagens projekt: mesta möjliga energiintag, minsta möjliga illamående och magont.

Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0