Återfall och comeback

Länge sen, varit en jobbig period igen...Har ju en tendens att vilja göra allt så fort jag blir liiiite bättre. Åkte till familjen söderöver så fort jag kände mig lite piggare, och där blev det bakslag igen... Toaspring och bubblig och spänd mage, de andra fick knappt använda toan ;) En dag hade jag så ont så jag bara låg och knappt kunde dricka av smärta så det blev akutbesök även i Uppsala. Mindre angenäm upplevelse. KOrridorhäng från 17-3 på natten, ett dropp med lite kalium och väntan på smärtstillande i många timmar... När läkaren väl kom (de var knappt någradär) undrade hon typ va jag gjorde där och jag fick tigga mig till två lugnande o smärtstillande tabletter att tamedmig hem så jag skulle kunna sova nåt pga smärtan. Helt sjukt, så stressig akutmottagning - sköterskorna höll ju på att gå under av stress!

Efter att ha pratat med min läkare dagen efter skrev han ut mer smärtstillande (citodon) och kramplösande (stresolid) samt Lestrid mot diareérna. Det hjälpte så jag kunde hantera smärtan och få vila. På torsdagen fick jag mamsen med mig upp till Umeå som stöd. Skönt att vara hemma där jag vet att jag får hjälp om jag behöver åka in... Diareéerna blev dock bara värre, lite sömn, mycket toaspring och mycket vätskeersättning och saft som mamma servade med. Efter nån dag verkade Lestidet iaf och jag kunde äntligen få i mig lite välling igen samt komma upp från sängen:) Kunde också sakta trappa ner på citodonet och stresoliden (som gjorde att jag låg i halvdvala stor del av tiden, men det var nog välbehövligt...

Ha tagi prover som visat att jag har kaliumbrist, så nu knapras det kalium här hemma. Igår var jag faktiskt så pigg att jag tog mig ner med mama på stan en stund, känns så underbart att få tillbaka lite ork!

Mamma åkte igår, men nu är jag också så mycket piggare så jag klarar mig själv. Idag har det varit masstillverkning av mormorsrutor igen, det blir nog till en häftig kjol tror jag:)

Något jag firar är att min antibiotikakur är slut!!!! Hurra!!!!!! Hoppas den hjälpt ordentligt. Inget kortison längre heller. En annan sak som är så härlig är att jag börjar testa äta mosad avocado, typ guccamole och det verkar funka ok! Så fantastiskt gott.

Har haft en lugn och relativt stabil dag alltså. Mer sånt! Nu ska jag kolla om jag hittar nåt gött att kolla på burken.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0