Underbara vänner och sol

Det jag inte orkade med att skriva (om) igår var två minnesvärda hänelser. För det första att jag fick en av mina mest komiska nätter på länge när jag låg inne på sjukhuset, denna kanske jag kan berätta mer om sen :P och för det andra om en mycket minnesvärd internationell kvinnodag i torsdags. Nyutskriven från sjukan och matt i hela kroppen fick jag kompistaxi ner påstan och blev sen runtkörd på demonstration i en cykelkörra:) Kändes som att vara bebis igen, låg där och tittade på alls ben och upp i himlen. Lite okontaktbar därnere men det gjorde inget då jag ändå var så trött. Shit vilka grymma brudar jag har omkring mig som gör sånt här för mig! Ikväll kommer åtminstone tre av dom hit på mellokväll :)

Dagsläget idag är ok. Efter att ha legat i sängen och löst melodikrysset med mamma via telefon - med en näringsdryck på bekvämt avstånd - så har jag kollat på "äkta människor" på svt play och fick tom i mig lite välling. Och än så länge känns det som att det funkade (peppar, peppar...). Nu har jag vädrat in sol och vrluft i hela lägenheten samt plockat det jag orkade plocka up i städväg inför besöket ikväll. Dammsugning och sånt har jag inte krafter till än, men en av mina underbara har lovat att komma och dammsuga nån dag snart. När jag har såna här sämre perioder blir jag väldigt beronde av alla fantastiska människor omkring mig. Jag har verkligen fått lära mig att be om hjälp och stöd, övar på det ständigt då jag alltid haft svårt för det och velat fixa allt själv. Detta är verkligen en nyttig skulle vad det gäller det kan jag säga....

Sol och vind







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0