Mediciner...och rosénbehandling!

...är en ständig komponent av iaf mitt liv med crohns. Just nu äter jag så galet många att jag nästan får svårt att hålla reda på alla. Ibland får det mig att känna sig som en pillertrillande tant på 89 istället för 31;) Får nog ta och skaffa en sån där dosett snart :)

Här är min nuvarande lista (slå den, den som kan;)

Prednisolon (kortison): sista veckan nu!!!
Entocort (lokalverkande kortison tunntarm)
Metronidazol Actavis (Antibiotika, 2 v till)
Klacid (Antibiotika, 2 v till)
Asacol tablett (mot infl. tjocktarm)
Asacol Sup. (infl tjocktarm)
Puri-nethol (sånt som man också får för cancer....immunmodulerande läkemedel)
Tryptizol (lugnar hjärnans impulser av kramper i magen)

och så probiotika då, för tillfället 3 ggr per dag av rubicon, funderar på att testa nåt annat märke också.

Än så länge har jag sluppit längre perioder av remicade el humira då jag reagerade med lung/astmaproblem då jag testade remicade 2005. Sen dess har läkarna och jag velat hållla mig borta från dessa. Men kanske blir det till att testa humira i framtiden om inte ovanstående kur gör tillräcklig verkan.

Nog om mediciner, de verkar hjälpa mig en del nu iaf, blir så himla glad av att ha mer energi i kroppen! Var och hälsade på en vän idag som gav mig lite rosénterapi (googla för att få veta mer) vilket resulterade i en känslosession av gråt, skak och rädsla. Så himla spännande, detta var tredje gången jag fått nån form av rosén men första som jag reagerar så känslomässigt starkt. Det var skönt samtidigt som det såklart var lite jobbigt i stunden. Kände mig halvt urlakad sen, men lugn och nöjd på nåt vis. Tänker att jag har mycket tufft bakom mig bara de senaste månaderna med kämpandet med min sjukdom som satt sig i kroppen - men också att jag har mycket gammal skit i bagaget som behöver komma ut. Som i sin tur säkerligen också varit bidragande till min sjuka mage. Allt går runt och påverkar i livets hjul!


Systerdotterns benvärmare blev färdiga idag. Och på lördag far jag på några dagars visit söderut till la familia <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0