Hemma!!

efter en veckas vistelse på sjukhuset är jag hemma :) Skönt! Åkte till slut (väldigt motvilligt och med en känsla av att jag bara överdrev...)in akut förra onsdagen och blev skickad upp till gastro väldigt snabbt och smidigt. Det visade sig att jag förutom skovet hade en maginfektion, så nu år jag på en dunderkurmed antibiotika. Eftersom jag knappt fått i mig något alls på flera dagar sattes det in näringsdropp 5 nätter i rad, fram tills de inte kunde hitta några nya bra kärl att sätta det på utan att det gjorde helvetiskt ont - näringsdropet är ju rätt trögflytande... Antibiotikan verkar ha tagit på infektionen och mina diarrer har minskat. Tror dock inte att antibiotikakuren är det snällaste för min mage och försöker proppa i mig probiotika..har märkt av kramper i magen sen kuren startade och fick på sjukhuset både morfin och citodon (har med mig cito hem också). Förutom detta gjordes även två st röntgenundersökningar, MR vid ändtarmen som bisade att jag hade en fistel som behövde opereras framöver - den har antagligen bidragit till min infektion - och en MR tunntarmspassage för att se så det inte är trångt nånstans igen. Den röntgen har jag inte fåt svar på ännu men håller alla tummar å tår jag har för att den ska se bra ut. Är inte sugen på en stor unntarmsoperation igen :(

Varför lär jag mig aldrig att ALLTID kopiera all text innan jag publicerar??? Hade ju skrivit hur mycket bra som helst ju...får försöka minnas..

Ja efter en vecka på lassa hade jag äntligen en piggare dag (de andra var jag så matt så jag inte ens orkade med besök...) började klättra på väggarna och ville såklart hem. Det fick jag :) Så nu är jag hemma med käraste Missi o myser, kämpar på med näringsdrycker och havremjölk och är supernöjd över att slippa ringa på en klocka så fort jag behöver nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0