Wiiiiii!!!

Lyckorus!
Igår - humira. Idag - piggare!! :)
Men kanske var det lika gott att jag klantade till det med ena pennan igår. På kvällen kom nämligen det som verkar vara en vanlig biverkning för mig efter sprutan: mer illamående med kräkskänslor samt ont i magen och huvudet. Inte alls lika illa som sist dock, då jag kräktes, hade frossa och hade så ont att bara morfin hjälpte (som tur var var jag på sjukhuset då...) men då två dagar efter första dosen. Hoppas det räckte med det som kom igår, att det var lättare för min kropp att hantera en dos istället för två:)

Idag har jag varit på stan och fikat med en kär vän, samt varit hos min fantastiska taktilterapeut och fått massage. Mycket välbehövligt då jag har en tendens att "stänga av" min kropp under tuffa perioder, och hon kan konsten att få den att vara närvarande igen:) Magi helt enkelt! Taktil och mycket annan kompementärmedicin borde verkligen ingå i "vanliga" vården. Jag är beredd att ställa upp som frivillig testperson om vetenskapliga studier behövs göras;) Tror att vi alla skulle må så mycket bättre om vi fick tillgång till detta inom vårdapparaten - och att samhället skulle tjäna fett på det i längden!

Det blev nåt missförstånd i beställningen av mina nya näringsdrycker så de har inte kommit. Har verkligen behövt dom då jag mått sämre dagarna innan idag - och idag har in gulliga dietist ringt runt hela dagen för att försöka få tag på näringsdrycker från barnavdelningen! Så himla fint, känns verkligen att jag behöver all näring och energi jag kan få även om jag är piggare idag. Hon fixade ett gäng drycker som min personliga läkarstudent tillika granne hämtar och kommer förbi med ikväll:)

Eftersom jag har mer energi i kroppen idag har jag börjat packa lite inför resan till uppsala på måndag. Har en stor rygga som min klena knotiga rygg intekommer palla med att bära, tur då att jag dessutom har en väskvagn at spänna fast den på! I framtiden planerar jag att köpa en rullväska men känns för kort inpå att göra det till på måndag....

So long, idag har ja oxå köpt en kalsong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0