Stopp!!

Länge sen sist...och vad brukar det oftast bero på.....? Jo, sjukhusvistelse såklart!!! Passade på att bli förstoppad och få rejäla kramper just när jag kommit ner till systra mi. Åkte in akut eftersom citodon och stesolid knappt hjälpte alls. Efter 9(!) härliga timmar på akuten (efter ca 5 h fick jag smärtstillande som hjälpte något - morfin...) blev jag uppskickad till en akutmedicin/infektionsavdelning. Läkaren som rondade dagen efter ville "transportera mig" norrut till min hemkommun nästan direkt vilket inte mottogs med någon större entusiasm från min sida. Tur att jag fick flytta upp till gastromedicin snart efter detta :) Där tog de bra hand om mig under en veckas tid. Det visade sig att jag denna gång var förstoppad (!). Antagligen har humiran dämpat inflammationen och magen vet inte riktigt hur den ska reagera...desutom är citodon förstoppande, och det brukar jag ta vid smärta. Nåväl, fick laktulos och laxoberal, mådde illa av bägge men till slut släppte det! Sen ville de ha min kära kompanjon näringsdroppet vid min sida under vistelsen för att ladda upp mig lite också...

Kom hem till syrran i förrgår. Genast reagerar magen på att bli trög igen!!! Trots laktulosoch katrinplommonjos ville magdjuret inte ge med sig så igår blev det till att köpa laxoberal. I morse kom den så igång igen.... Men kan ju inte ta detta för min mage hela tiden!! Tror att vattnet här hos syster också kan påverka, det innehåller mycket järn och jag har tidigare märkt av att "flödet" stoppats upp när jag kommit ner hit...

Tycker att jag fått min del av sjukhusvistelser och näringsdropp i år nu. Vore fantastiskt om det lilla magdjuret kunde lugna sig lite nu och med glädje ta emot och föra vidare allt jag ger den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0