Stresströskeln

Märker att den är väldigt låg nu, stresströskeln min. Det kan bero på en massa sakertill exempel:
 
1) att jag varit sjuk så länge och när orken nu infunnit sig vill jag hinna med ALLT innan det är försent...
2) att humiran "stressar upp" kroppen lite/lättare
3) att jag är otålig på att få komma igång med arbetsträning när det är semestertider.
4) att jag i viljan att göra allt som jag bara orkar glömmer bort att andas...
5) att jag är dålig på det här med rutiner när jag flänger runt på olika små äventyr.
6) att mina tankar snurrar för mycket kring framtiden och olika möjligheter som nu kanske är genomförbara
7) att jag överlag är en person som har svårt att vara lugn när energin väl finns där.
 
..listan skulle kunna fyllas på....Tror jag ska börja satsa på det här med rutiner och andningspauser till att börja med. Stressen sätter sig som bekant gärna i magen annars - just där jag inte vill ha den!

Kommentarer
Postat av: jagochminmage

Magbesvär ger stress och stress ger magbesvär. Denna evigt onda cirkel. Jag blir lätt stressad och det påverkar magen mycket! Ta hand om dig!

Svar: Sant så sant, stress gör oss sjuka - men svårt att komma undan stressen i dagens samhälle också...kanske inte så konstigt att unga blir sjukare och sjukare när vi förväntas stressa oss igenom livet..
magdjuret.blogg.se

2012-07-26 @ 08:21:01
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0