Förkylningsvaka

Illamåendet försvann så gott som helt efter fredagen :) Nu har jag istället fått nån förkylning som gjörde att jag vaknade 4 och inte kan somna om... Har ingen arbetsträning idag så det blir till att vila mig friskare. Jag har så extremt lätt för att bli smittad av förkylningar och dylikt, och alla mina mediciner mot magen har inte gjort immunsystemet starkare. Den här årstiden är det omöjligt för mig att hålla mig frisk - särskilt då jag gillar att träffa folk. Dessutom "Glömmer" jag lätt och fort bort hur vekt mitt imunförsvar är. Borde kanske vara mer restriktiv med vilka jag umgås med för att hålla mig friskare, men det känns så trist att hela tiden behöva förhålla mig till det!
 
I helgen har en förkyld vän bott här, plus att jag varit på en mässa med massa folk och frotterat mig bland virus. Så jag kan inte säga att jag är förvånad över resultatet. Dock, något missnöjd. Bihålorna värker ständigt numer (väntar fortfarande på operation av dom) men just nu även bröstet och halsen. Ska mysa till det idag, kolla på julkalendern, sätta upp stjärnor och kanske klä på mig ordentligt och lägga mig i snön och göra änglar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0