pulver och leklust

Det första jag ser på förpackningen med movicol: ta inte denna om du har en inflammatorisk tarmsjukdom! Nähä... För sent att ringa gastro idag, så jag chansar under helgen. Det är ju ändå en gastroläkare som skrivit ut medicinen så... Det var ett pulver som ska lösas upp i vatten. Sen kan en tillsätta saft om en vill. Det ville jag, upptäckte jag snabbt. Ganska mycket saft... Att dricka movicol var lite som att dricka olika laxeringsmedel innan undersökningar av tarmen, men i mycket mindre mängd - och antagligen inte lika starkt. Det satte dock igång en känsla av illamående ganska snart, plus en uppblåst mage som nu kändes ännu mindre sugen på att äta än innan... Nåja, får ge det en chans iaf. Fick ut en provförpackning att testa över helgen, det var nog bra eftersom det är många mediciner som min mage inte gillar!
 
Hoppas hoppas hoppas magen och energin håller sig i schack i morgon! Får ladda upp med många näringsdrycker och ett gott humör för då bär det förhoppningsvis av till Bodaborg - lek&äventyrsborgen för vuxna och barn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0