Movicol

Ska få ett nytt hjälpmedel mot min förstoppade mage: Movicol. Det ska ge mindre biverkningar än laxoberalen jag tar nu och än lakktulosen som jag inte tål. Jag hoppas på att movicolet ska hjälpa snabbt och smärtfritt så jagkan börja äta mer igen! Och gå och leka på bodaborg på lördag :) I nuläget mår magdjuret bäst utan mat med vätska och näringsdryck istället. Resten av kroppen tycker att det är lite fattigt och reagerar med att bli trött och sleten.
 
Förstoppning är en ganska vanlig biverkning av flera mediciner jag tar, inklusive humira. Jag har alltid, sen jag var miniliten, haft problem med förstoppningar så det förvånar mig inte att jag ofta får just denna biverkningen. Ser fram mot att det ska lösa upp sig så min resa mot toppen får fortsätta :)

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Jag håller tummarna att det funkar bra för dig!
Kramar!

Svar: Tack! Hoppas verkligen remicaden gör susen för dig å! Jag började med movicolen idag. Det kändes sådär att det stod på flera ställen att man inte ska ta den om man har crohns, men det är ju en gastroläkare som skrivit ut den så....Ska ringa och dubbelkolla detta på måndag! Kramar!
magdjuret.blogg.se

2012-08-23 @ 22:59:15
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0