Lugnet efter stormen

I fredags höjde jag dosen på entocort igen till 3 tbl, och det verkar som att det hjälper. Har redan fått tillbaka blåmärken på benen, men det kan också bero på att jag röjde runt på Boda Borg i lördags och var på ett testpass i modern dans igår :) Kände direkt när vi låg där och rullade runt på golvet att mina beniga höfter hade behövt kuddar eller hockeyskydd runt sig, och när jag kom hem ser jag att båda höfterna är helt blåslagna.... Men kul var det :)
 
Har kört på hårt i helgen, svårt det där med pauser när det är så kul... Men det har också lett till yrsel och på kvällarna sån trötthet att jag inte orkat tänka, en övertrötthet som gjort det omöjligt att somna utan insomningstablett. Det händer väldigt väldigt sällan att jag tar till detta, nu var det för att jag så gärna ville orka dagen därpå och tankarna bara snurrade kring detta.. Är ofta så, när jag blir övertrött kan jag inte somna. Men inatt sov jag nästan 11 timmat utan tablett :)
 
Innan dansen igår var jag på provapå - yoga. Tyckte inte den kunde mäta sig med den yogan jag gått på innan där ledaren är helt fantastisk, men träffade en kvinna som ger ayurvedabehandlingar till halva priset i september så jag bokade in mig på ett par såna. Känns spännande och rätt i tiden för mig att skämma bort mig lite extra med rogivande behandlingar nu när jag kommer börja arbetsträna snart.
 
Jag har inte ätit så bra på sistone, när magen sagt ifrån. I helgen har det också varit för hektiskt för att jag skulle få i mig ordentligt. Vågade heller inte utmana magen så mycket eftersom jag så gärna velat fortsätta orka efter måltiderna,så det har mest blivit näringsdrycker och lite babygröt... Idag tänkte jag laga ihop soppor så att jag har att bara ta fram, känns viktigt att jag kommer tillbaka till att äta mer vanlig mat och vänjer in magen att äta fler och fler saker.
 
Den där movicolen jag fick för förstoppningen mådde jag mest bara illa av... Hoppas att magen ska sköta sig utan den eller andra laxeringsmedel. Just nu känns det som det, om jag är noga med att få i mig annat som håller magen igång. Jag hoppas att det också var den minskade entocorten som gjorde att jag blev sämre, och att det nu bara kommer att bli bättre. Magdjuret var kanske inte riktigt redo för mindre kortison än....

Kommentarer
Postat av: jagochminmage

Du verkar ha haft fullt upp i helgen. Jag kan tycka att det är skönt att ha det ibland även om magen kanske tar stryk. Man behöver tänka på annat ibland! Får du entocort också? Vad får du mer för mediciner förutom Humira? Jag får bara remicade nu. Hoppas det räcker för gillar inte kortison.
Ta hand om dig! Kramar!

Svar: Jo, det är skönt att känna att jag klarar det - även magen och kroppen tar stryk. Är inne på min andra vilodag nu efter helgens aktiviteter:)
Ja hoppas verkligen remicaden hjälper dig! Jag har de flesta medicinerna i nuläget; högsta dos av entocort, asacol, puri-nethol och humira. Puri-nethol (el imurel) och entocort har jag haft ända sedan min crohn upptäcktes, så det är väl 8 år nu. Har dock varierat vilken dos jag haft av entocorten.

Håller tummarna för att remicaden ska hjälpa dig nu! Kramar!
magdjuret.blogg.se

2012-08-27 @ 20:49:57
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0