Förkyld...

Igår sa magen ifrån - och sen resten av kroppen. Förkyld, med missnöjt magdjur och ont i hela kroppen sitter jag nu och vill göra en massa saker som jag inte orkar. En av de mindre ansträngande sakerna är att åka buss till biblioteket för att låna Janesh Vaidyas bok om ayurveda. Har nämligen fått en tid med honom (fick hoppa före en lång kö) och vill gärna läsa pålite innan jag tackar jag eftersom det var en mycket dyr konsultation han hade att erbjuda. Får se om jag tar mig till biblo, skulle passa bra en dag som denna att skumläsa hans bok lite.
 
I morgon är det dags för humira. Men om kroppen ska bete sig på det här viset får jag kanske vänta någon dag, tills viruset eller infektionen eller vad det nu är har gett med sig.
 
Nej, nu ska jag peta i mig ett par alvedon och se om värken släpper lite. Återkommer med reflektioner kring boken senare - om jag nu tar mig dit för att låna den!

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Vad är ayurveda? Bra mot magen? Hoppas du mår bättre snart så du kan ta humiran.
Krya på dig! Kram!

Svar: Ayurveda är en gammal indisk läkekonst för kroppen och sinnet. Utifrån vilken "typ" en är och vilka obalanser en har i kroppen rekommenderas du att äta olika sorters mat som ska vara välgörande för just dig. Håller på att lära mig om det men det är väldigt intressant, och ibland lite flummigt. I Indien finns det många ayurvediska sjukhus som ingår i den "vanliga" vården - där ser de hela människan och inte bara enstaka problem...Kommer skriva mer om ayurveda framöver - i och med att jag lär mig mer :)
magdjuret.blogg.se

2012-08-08 @ 22:07:25
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0