Blåbär och Ayurveda

Back on track efter en festival där jag blev liggandes med magont istället för att dansa runt barfota i leran. Ja, ja - tänker att det varit lite mycket på sistone och att magdjuret reagerade på det. Tur att jag hade fixat festivalboende dé lux och kunde vila torrt och mjukt inne på en madrass i en lägenhet istället för blött och smärtsamt i ett tält på ett liggunderlag...
 
Idag var jag ute i skogen och upptäckte alla blåbär som kommit. Nu ska det plockas här framöver, ladda upp frysen med det bästa bäret för magdjuret. Blåbär ska ju vara bra mot allt möjligt, också mot Crohns - så jag fyller på frysen med blåbär på sensommaren/hösten för att ha under resten av året (eller ja, så långt det räcker...) Min mage och mun har altid gillat blåbär, ett extra plus att de är nyttiga och bra mot Crohns!
 
Jag har också beställt en bok om ayurveda till min svåger som fyller år snart. Det blev "Ayurveda - för ditt sinne" av Janesh Vaidya. Den lät riktigt bra (hoppas den är det nu...), reserverade den till mig själv på biblo också :) Janesh reser runt i värlen och föreläser om ayurveda. I september kommer han norrut till mina trakter - då ska jag försöka gå och lyssna! Jag har ju varit på en ayurvedakonsultation förut - hos Peter Ljungsberg i Stockholm. Jag tyckte det gav mig mycket, men blev ändå sugen på att gå på en till, hos Janesh - för att se hur de skiljer sig åt och om de ger mig liknande råd! Sen kan jag ju ta det bästa av det bästa av råden, helt enkelt de som känns bäst för mig :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0