Bättre

Det hjälpte att dansa punk, idag känns magen och humöret bättre :) Misstänker att delar av magens svacka de senaste dagarna också kan ha att göra med mitt nya försök med ayurveda-drycker (olika örter och kryddor som ska ligga i blöt över natten o vatten). Drycken som jag blivit rekommenderad gör mig förstoppad, trots att jag tar mycket mindre än jag blivit rekommenderad. Men min mage är hyperkänslig mot allt nytt och obekant, så jag tror de här dryckerna blev för mycket. Ska använda kryddorna i mina soppor istället, i små mängder :)
 
Ska inte på den där a-vedakonsultationen iaf, blir för mycket att resa iväg till den nu. Dessutom var den väldigt dyr. Har redan fått avboka en resa till Norge pga magen, nu avbokar jag den söderöver också. Magdjuret vill ha lugn och ro och inte flacka runt, den har alltid blivit sämre av att resa. Lite trist, eftersom jag älskar det! Om det inte varit för min mage hade jag antagligen befunnit mig på andra sidan jorden titt som tätt... Magdjuret har istället hjälpt mig att rota mig på ett ställe, vilket jag faktiskt också ser som något positivt!
 
Nu vet jag att jag ska vara försiktig med krydddryckerna. Däremot kommer jag fortsätta följa en del andra råd - som att inte dricka vatten tillsammans med mat och helst dricka varmt/ljummet vatten, äta varm hemlagad mat med så lite tillsatser som möjligt, undvika socker samt fortsätta göra olika övningar för att minska stress. Vill även lära mig mer om vilken mat som är bra för just mig.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jagochminmage

Vad skönt att höra att du mår bättre! Det där med hemlagad mat utan tillsatser tror jag starkt på. Jag är överkänslig mot en smakförstärkare som heter mononatriumglutamat, E621, så har tvingats till hemlagad mat länge. Mår mycket bättre av det än halvfabrikat och snabbmat! Jag är skeptisk mot onödiga tillsatser som smakförstärkare men inte lika anti mot till exempel konserveringsmedel. Men att laga mat från grunden tror jag verkligen på, vi mår inte bra av alla kemikalie-cocktails vi får i oss.

Svar: Nej, jag har också märkt av att jag är känslig mot smakförstärkare och särskilt jästextrakt. Känns ju som ganska självklart; att hemlagad mat från grunden utan massa jox i är bäst :)
magdjuret.blogg.se

2012-08-16 @ 18:25:36
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0