Värmekuddar, taktil och hälsokost

La mig just i sängen med värmekudden kring magen. Hur skulle jag överleva utan den?? Mamma gav mig en ny för ett par veckor sen, lång och bra som når runt både magen och ryggen:) Den förra hade läckt vetekorn ett bra tag, och trots idoga lappningsförsök var sängen och golvet runtikring fullt av brända vetekorn. Den var väl använd så att säga:)

Har varit på taktil massage idag. Trodde inte jag skulle ta mig iväg i morse, låg och frös som en sköldpadda på antarktis samtidigt som kroppen gjorde så ont att jag inte orkade röra mig det minsta. Efter två alvedon, massor av kläder och mental pepp kom jag mig ändå iväg. Och det var det värt, såklart. Så skönt att få taktil även om jag kände mig lite mer borta än vanligt. Kan också prata så bra med min taktilterapeut så det blir som terapi också, även om jag var för trött för så mycket snack idag...

Innan massagen var jag förbi en hälsokost och handlade lyxvaror. Bland annat kokosfett (eko) som jag har hört ska vara inflammationshämmande. Ska testa det istället för mitt mjölkfria margarin som säkert inte är så nyttigt. Kokosfettet smakade...kokos! Rätt gott faktiskt, men kan tänka mig att det går att tröttna på... Köpte också avocado och syrade morötter, mina nya baslivsmedel förutom vällingen. Mmmmmm det är så gott!!!! Och verkar funka rätt bra för magen (jag är försiktig nu i början och tar inte så mycket).

Känner mig fortfarande inte på topp men heller inte heldepp. Längtar så efter den där orken och energin, att kunna göra saker, arbetsträna. Sånt som känns som att det har en mer mening än att bara kämpa med det här magdjuret (och nu förkylningen då). Men det är ju faktiskt det allra viktigaste nu, att ta hand om mig så jag blir frisk, och inte stressa upp mig för det på vägen. Svår men viktig kombo. Tänk vad klok jag är, önskar att jag kunde injicera all klokhet i sinnet och kroppen också ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0