Skosorg samt olika hälsokurer

Jag ska inte köpa skor via internet. De är nämligen alltid för stora/breda för mina smala långfötter. Så med sorg i hjärtat får jag skicka tillbaka de vinröd/lila kängorna från vegetarian shoes till green laces i Stockholm. Trist, hade sett fram mot att gå och stila med dessa skor i vår, sommar, höst! Well, det är ju inte hela världen :) Har lärt mig av mina misstag och tänker inte beställa skor igen!

Magen höll sig ok igår efter citodonkur på fm. Åkte ut på landet med fina Petra och fick äran att rida en kort sväng på vackraste Snygging i kvällssolen:) Idag har jag således lite träningsvärk i ljumskarna.

Har inlett dagen med en halv dos citodon och den verkar arta sig ok. Har fått i mig lite välling iaf:) Igår köpte jag en blåbärsdryck som ska vara magbra på Helsemin här i Umeå. 100% blåbär, smakar lite surt men gott, och kändes som den var bra för magen. Har även laddat med 100% granatäppeljos, en rekommendation från ayurvedamannen jag var till innan jul. Den är mycket surare och beskare - svårare att få i sig än blåbärsdrycken. Ayurvedamannen tipsade också om ett preparat som ska vara bra för matsmältningen som heter "Gastro support". Väldigt dyrt att köpa från vedalila som är återförsäljare här i Sverige, men via kontakter som just kommit hem från Indien har jag fått en årskonsumtion av ett likvärdigt preparat som i Indien nästan inte kostar nåt. Ska börja försiktigt med detta örtbaserade piller som ska främja matsmältningen och magdjurets hälsa överlag - så jag startar med ett piller om dagen och återkommer för utvärdering. Tanken är att jag sedan ska äta två piller per dag.

Förutom piller och granatäppeljos rekommenderades jag dricka olika ört/krydddrycker som jag kan göra själv. Har dock mått för illa för att få i mig dessa så de får vänta lite till...ingen stress var det viktigaste...och andningsövningar samt egenmassage...det har också kommit lite i lä när jag mår för dåligt - men jag ska försöka tänka att lite är bättre än allt och inte kräva för mycket av mig själv!

I em ska jag och grannarna hälsa på några vänner. Det blir mysigt. Vi skulle tydligen förbi mediamarkt också - det blir premiär för mig. Tyvärr kan jag inte komma på något jag behöver därifrån...

Ciao så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0