Kön

Var igår och såg en teater av och om en kvinna som gjort en könskorrigering från att ha varit biologiskt man till att bli kvinna. Hur hon under resan blivit bemött av andra, hur starka värderingar och förutfattade meningar vi har kring kön. INfestus heter föreställningen, och den fick i alla fall mig att tänka till en gång till kring kön, genus och fördomar. Hur alla måste platsa in i ett fack, och bestraffas där utanför. Just som jag- i föreställningens början - viille placera henne i ett fack - var hon biologiskt född kvinna eller inte? Jag menar, vad fan spelar det för roll???Egentligen...

Blev sedan fika med några vänner. En sen kväll, som resulterade ii en knäpp mage inatt och idag. Kan också hända att sojamjölken i min chailatte bidrog lite till magens status... Nåja, har tillbringat dagen i sängen framför Grey´s Anathomy. Försökt få i mig så mycket som det gått, trots illamående och flitigt toaspringande. Hoppas på att det var sojamjölken som gjorde det, att det ska ge med sig till i morgon...

Har en himla fin mobil nu, som både fungerar, är rosa, och har kamera. Vilket uppbyte :)

Är sjukt less på det här rummet, soffan och sängen, och ensamheten med dessa som det här skovet har krävt. Släpp mig fri, jag vill ut och flyga med de andra fåglarna!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0