Blåsor och bio

Förkylningen börjar ge med sig lite. Kvar är fullt av blåsor i mun och hals som gör det knepigt att äta. Köpte bedövande mediciner för dyra pengar igår, de hjälper lite men tar bort smaken. Har kommit på att en buljongsoppa med lite risnudlar i fungerar ok både för blåsor och mage, vilket känns fantastiskt, särskilt för magen som levt på välling så länge :) Piggelin är också bra. Näringsdrycker mindre bra, de är för starka och söta i smaken...

Blev ingen bio förra veckan, var helt enkelt för däckad. Men ikväll blir det äntligen den efterlängtade "Hungerspelen"! Har läst böckerna av Suzan Collins *rekommenderas!* och ser verkligen fram mot filmen!

Var på möte hos soc igår. De tyckte att jag ska söka sjukersättning igen, lever ju på försörjningsstöd när jag är sjukskriven annars eftersom jag fått avslag från FK innan. Blir till att söka igen, och den här gången ska jag minsann överklaga om det inte går igenom! Det gäller att kämpa för att vara sjuk...


Magen har liksom förkylningen stabiliserat sig lite. Känns lyxigt! Hoppas att fisteloperationen blir av snart nu bara, det är den som ger mest besvär just nu och gör varje toabesök till en ren plåga...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0